7 Fietsen Voor Ongeveer 2K
Real Deal-ritten

Mountainbikers zijn een hebzuchtige bende. We willen volledig geveerde fietsen die door mijnenvelden van rotsen ploegen, maar toch behendig heuvels beklimmen. We hebben hydraulische schijven nodig met klodders elektriciteit. We willen banden die bijten en schokken die fluweelzacht zijn. En verdorie, we hebben het allemaal nodig in een pakket dat er goed uitziet en minder dan een maand lease kost. Hier zijn zeven fietsen die we hebben getest en die ongeveer twee mille kosten en veel waar voor je geld opleveren.

VERWANTE LINKS: GESPECIALISEERDE FSRXC EXPERT, 800

De FSRxc is uw goedkope keuze voor de eerbiedwaardige Stumpjumper van Specialized. In werkelijkheid weerspiegelt de geometrie die van zijn duurdere neef bijna tot op de millimeter, terwijl hij iets minder reizen biedt. De Stumpie heeft een instelbare veerweg van 115 tot 140 mm voor en 140 mm achter. De FSRxc is aan de voorkant verstelbaar van 80 tot 120 mm. Een op maat afgestelde XFusion-schok levert 120 mm veerweg achter met instelbare rebound, compressie en lockout.

De koopkracht van Specialized stelt het in staat fietsen zoals de FSRxc aan te bieden met hoogwaardige werkmancomponenten, waaronder Avid Elixir 4 wielen, een RockShox Recon SLite-vork en een Shimano XT Shadow-achterderailleur. Het bedrijf kan ook vertrouwen op degelijke banden, zadels en vergrendelbare handvatten van het huismerk om de kosten laag te houden. Dit alles vertaalt zich in waar voor je dollar en een indrukwekkende allround rit.

Toen de luchtdruk en compressie op de schok waren ingesteld, vonden we de FSRxc een competente klimmer. De ophanging bobbelt marginaal op steile beklimmingen en onder zware trapkrachten, maar niet te. Het houdt ook goed in de gaten bij het geleidelijk rollen over gespecialiseerde segmenten in de kleine ring, evenals de vergrendelingen op de vork en schokhulp bij langdurige beklimmingen van de brandweer. Ongetwijfeld schijnt deze fiets het helderst als hij ondersteboven wordt gericht. De reis is royaal en voorspelbaar, in plaats van de bodem te bereiken, zelfs wanneer u met hoge snelheid door off-camber bochten ploegt op enkele van de moeilijkste lijnen op onze lokale paden. De FSRxc voelt zich overal thuis, van grote boomstammen en stenen bruggen tot zwevende, vloeiende singletracks. Binnen deze krappe markt,een fiets als de FSRxc Expert die een rit levert die veel verder gaat dan zijn prijskaartje, zou serieus moeten worden bekeken door iedereen die op zoek is naar een hoogwaardige, hoogwaardige fiets. .

SPOTLIGHT: De XFusion-schok is op maat afgesteld om Specialized specifiek te laten werken met de vier-bar ophanging van de fiets.
GEWICHT: 127 kg. (M)
MATEN: S, M (getest), L, XL

van 8

SCOTT VONK 50 , 000

De aluminium Spark 50 is zeker een XC-georiënteerde machine, maar verschilt op subtiele manieren van zijn koolstofbroers en zussen. Vooral de hoofdhoek van 69 graden is praktisch een volledige graad slapper. Dit zorgt voor een veiliger rijgedrag, maar is nog steeds competitief genoeg voor een renbaan. Een kortere balhoofdbuis en 23 inch bovenbuis dragen bij aan een compact aanvoelende cockpit, ideaal om laag over de voorkant te hurken op steile hellingen.

De grootste aantrekkingskracht van de Spark is TwinLoc, een externe vergrendeling die de fiets transformeert van een ophangsysteem met korte veerweg naar een efficiënte XC-racer. Druk op de bovenste hendel om de voor- en achtervering tegelijkertijd te vergrendelen; druk op een secundaire, kleinere hendel om te ontgrendelen. Het is gemakkelijk, krachtig en werkt naadloos samen met de RockShox Recon SL-vork en DT Swiss M210-jolt. Zowel de vork- als schokfunctie is correct, maar geen andere keuzes. De schok van de M210 heeft vooraf ingestelde platformdemping en de eerste installatie kan lastig zijn.

De platforminstelling op de M210 levert een actievere vering op in vergelijking met sommige vergelijkbare schokken, zoals FOX’s Float R; het is zacht bij afdalingen, maar misschien een beetje overactief bij beklimmingen. Dit is waar de Spark 50 enorm zou profiteren van de vergrendeling met drie standen die te vinden is op mooiere versies in de lijn. Desalniettemin is de op het stuur gemonteerde vergrendeling zo eenvoudig te gebruiken dat je het systeem dat beschikbaar is voor hobbelige beklimmingen kunt omkeren en het vervolgens kunt vergrendelen zodra het pad gladder wordt.

De laterale stijfheid is uitzonderlijk, en de asymmetrische liggende achtervorken en afgedichte ophangingsscharnieren zijn bestand tegen draaien. De Continental Rate King-banden op onze testfiets blinken het beste uit in los vuil en modder, maar de fabricage van fietsen zal de verwachte Rocket Ron-banden van Schwalbe bevatten.

Met bijna 12 kg is de Spark 50 geen landingsbaanmodel. Desalniettemin is het nog steeds verreweg de lichtste fiets van deze groep. Voor XC-races, ultradistance-evenementen en snel trailrijden is het een uitgebalanceerde uitrusting die een solide uiterlijk verdient. . -Joe Lindsey

SPOTLIGHT: Lindsey’s sterke Elixir 5 schijfremmen, die slechts 20 gram zwaarder per wiel kunnen zijn dan het CR-model van het bedrijf
GEWICHT: 122 kg. (M)
MATEN: S, M (getest), L, XL

van 8

GT-SENSOR 3.0, 700

GT’s nieuwe Sensor is een trail-georiënteerde lijn fietsen die voortbouwt op het iDrive-veringerfgoed van het merk. Alle drie de versies delen de identieke hydrogevormde aluminium framevormen, maar de 3.0 bestaat uit 6061 aluminium in plaats van de geavanceerde XtroLiteEV6 die te vinden is op duurdere modellen. GT’s kenmerkende ophangingsplatform, tegenwoordig bekend als Independent Drive, heeft nieuwe extra grote draaipunten die lichter zijn, gemakkelijker te onderhouden en minder snel losraken dan eerdere versies. Bovendien zijn de hefboomverhoudingen marginaal verminderd, wat volgens GT de sensor een soepeler trailgevoel geeft. We waren onder de indruk van de vibrerende manieren van de ophanging, en de installatie van de sensor met een FOX Float R-schok is niet anders. Tijdens zittend trappen gaat het van teen tot teen met elk ontwerp van de ophanging,en het is nog steeds vrij goed als je uit het zadel trapt.

De 120 mm veerweg Suntour-vork lijkt misschien een kostenbesparende onderdeeloptie, maar beoordeel dit boek niet op zijn omslag – het biedt echt een geweldige rit. Het is soepel, glad en buigt niet af bij scherpe slagen met vierkante randen. Een lockout geeft hem klimpoten en de 15 mm steekas zorgt voor verbeterde stijfheid in open dropouts. Die trick-as heeft echter maar één mogelijke achilleshiel: open groeven in zijn eigen houdmechanisme kunnen verstopt raken met vuil en beschermen tegen verwijdering – een mogelijke teleurstelling als je waterpas zet. Gelukkig is het niets dat een straaltje water uit je drinkrugzak niet kan oplossen. . .Hopelijk.

De uitstekende vering van de fiets, samen met het stijve chassis en de vertrouwenwekkende geometrie zorgen ervoor dat de sensor zich echt in afdalingen kan splitsen. smelt op lange, snelle afdalingen. Al het andere aan de sensor is klaar om te scheuren – van zijn comfortabele cockpit tot capabele vering en bediening, het levert een indrukwekkende prestatie op tegen een redelijke prijs. -Ron Kocho

SPOTLIGHT: De stijve 15QR steekasvork voelt net als boter bij de ruige.
GEWICHT: 142 kg. (L)
MATEN: XS, S, M, L (getest), XL

van 8

GEVOELDE DEUGD 3 ,800

Het geheim van deze fiets zit hem in het hydrogevormde, double-butted, aluminium frame – exact dezelfde lichte en stijve voordriehoek die te vinden is op de allerbeste mountainbikes van Felt. Net zo indrukwekkend is het Equilink-ophangsysteem van Felt, een van de zeer ondergewaardeerde ontwerpen op de markt. De zes-bar-ja, zes-strategie maakt gebruik van verbonden co-roterende verbindingen om een goed trapplatform te leveren dat geen last heeft van overmatige rem- of pedaalinvloed.

De achterkant absorbeert in staat kleine en massieve slagen, en stroomt door rotstuinen en blijft actief op technische verhogingen. De Virtue dobbert marginaal onder zwaar trappen, maar dat is nauwelijks merkbaar op de weg. De RockShox Tora SL-luchtveervork en Ario-schok functioneerden beter dan verwacht, maar misten de soepele trailtextuur van duurdere versies.

De aandrijflijn van de Virtue 3 bestaat voornamelijk uit Shimano Deore-componenten, die scherp veranderden, maar snel uit de toon vielen. De Shimano M486-remmen zorgden voor een behoorlijke remkracht, mede dankzij de grote 180 mm reling aan de voorkant. We raden u echter aan om de TAR-banden met draadkraal van Felt om te wisselen; ze zijn dik, dun en bieden slechts marginale tractie op nat wegdek.

In een tijd waarin elke cent telt, kunnen niet veel fietsen de combinatie van waarde en prestaties van de Virtue 3 evenaren. -Lou Mazzante

SPOTLIGHT: Een breed stuur van 680 mm voegt veel DH-mojo toe aan deze straatfiets.
GEWICHT: 137 kg. (17,5)
MATEN: 15,5, 17,5 (getest), 19,5, 21,5 inch.

van 8

KHSXCT 535 ,800

Laten we het erop houden: de XCT 535 is geen lichte fiets. Het is ook uitgerust met langzaam rollende banden, en de ophanging, het FSR-systeem onder licentie van Specialized, genereert geen tonnen anti-squat, daarom heeft het de neiging om een redelijke hoeveelheid te verplaatsen bij zwaar trappen. De 535 blijft echter een lieve en plezierige metgezel, omdat hij op verschillende manieren stinkt vanwege zijn nadelen.

Het frame, de vork en de wielen zijn stijf, wat een deel van de reden is waarom de 535 afdalingen met zoveel zelfvertrouwen kan bombarderen – hij behoudt zijn line-up en handelt zelfverzekerd, zelfs op ruw terrein. Het is vermeldenswaard dat zowel de voor- als de achterwielophanging agressief oploopt aan het einde van de slag, waardoor de fiets aanvoelt alsof hij minder veerweg heeft dan de beloofde vijf centimeter. Maar de 535 presteert nog steeds goed voor het grootste deel van zijn reizen, en we konden de ophanging niet slecht laten gedragen, wat we er ook tegenaan gooiden. Wanneer het tijd is om te schalen, hebben zowel de vork als de schok vergrendelingen, die de meeste rijders waarschijnlijk zullen vertrouwen voor glad terrein zonder hen, de beweging van de vering zorgt ervoor dat de 535 veel langzamer aanvoelt.

De afhandeling van de KHS zorgt niet voor verrassingen. Als er iets is, reageert de fiets langzamer in vergelijking met de 69 graden hoofdhoek zou impliceren – het is waarschijnlijk dat de pure meerderheid van de 535 zijn reflexen enigszins vertraagt. Worth is een belangrijk ingrediënt in deze prijsklasse, en KHS heeft indrukwekkend werk geleverd met de 535. De fiets heeft veel leuke details, zoals de lichtmetalen vorkbuis om wat gewicht te besparen, een grotere 180 mm voorrotor om meer remkracht, ook Kenda Nevegal-banden, die niet uitzonderlijk snel rollen maar een geweldige beet in bochten hebben en vrijwel overal werken. Ze zijn zelfs het high-hend model met een dual-tread chemische en vouwkraal, niet een voordelige editie. -Matte Philips

SPOTLIGHT: Shimano SPD klikpedalen zijn allemaal inbegrepen bij de fiets.
GEWICHT: 146kg. (M)
MATEN: S, M (getest), L

van 8

JAMIS DAKAR XCT 1,775Om de voordelen van trickledown-technologie te ontdekken, hoeft u niet verder te kijken dan de vork over de Dakar XCT 1. De Suntour SF9 heeft een 15 mm QR-steekas die slechts twee decennia geleden alleen beschikbaar was op fietsen die meer dan De rest van de XCT 1 is ook best lief. Het Kinesium-mainframe voelt ultrastijf aan en de achterkant van 130 mm werkt mooi, iets meer dwalend in de richting van een XC-mien, maar nog steeds soepel genoeg om de contouren te volgen van de dikke sporen die dit voorjaar onze single-track hadden overgenomen. We hebben het aan de ietwat stijve kant opgezet voor efficiënte klimprestaties, wat wat pluche aan het einde van de slag opofferde, maar zonder lock-out was er geen manier om zowel uitgebreid reizen als bobvrij opstaan te vinden.

Dit is echt een leuke fiets, maar met 143 kg zou hij gespierd moeten zijn, en ook de slappe 67,5-graden hoofdhoek kan een beetje slap aanvoelen op steile beklimmingen. Aan de andere kant, die kracht en ontspannen geometrie maken deze fiets tot een geweldige afdaler. De enige verandering die we zouden aanraden, zou zijn om de Geax Saguaro-banden te vervangen door iets breders, vooral voor rijders die in vochtige gebieden wonen. Ze rollen snel, maar zitten gemakkelijk vol met zand en missen ook de competitieve knoppen die nodig zijn om het ruige terrein aan te vallen waar deze fiets naar lijkt te snakken. -Michael Frank

SPOTLIGHT: De 15 mm QLoc-steekas op de vork biedt een hint push-lock QR die snel, intuïtief en mild is
GEWICHT: 143 kg.
MATEN: 13, 15, 17 (getest), 19, 21 inch.

van 8

TREK FUEL EX 7

Zoals trailfietsen gaan, zal Trek’s EX-lijn verder zitten in de richting van het grote hit-aanpakkende uiteinde van de Slim Jim. Deze fietsen zijn ontworpen voor rijders die graag een langzame klim naar de top van de berg willen doorstaan om een snelle afdaling naar beneden te oogsten.

De EX 7 heeft een schijnbaar bodemloze reis van 120 mm die risicovolle lijnkeuzes en competitief rijden bevordert. Het hart van de fiets is de befaamde ABP Haast (Active Braking Pivot) koppeling en de Full Floater-ophangingsmethode. De combinatie verhindert dat de ophanging verstijft tijdens het remmen en “zweeft” de schok tussen bewegende ophangingsverbindingen, waardoor Trek-ingenieurs de prestaties kunnen verfijnen. De EX 7 voelt dus soepel aan bij kleine slagen en is bestand tegen pedaalfeedback bij het schalen.

De grote FOX RP2-schok met ProPedal doet opmerkelijk werk bij het hanteren van terreingranaten, vooral grotere brokken en energieke ontmoetingen met stenen met vierkante randen. De taps toelopende balhoofdbuis van de fiets (met oversized lager lager) is bevestigd aan een FOX F32-vork, wat zorgt voor een solide voorkant met een soepel trailgevoel. De hydrogevormde framebuizen voegen stijfheid en een goed uiterlijk toe aan deze machine die hiertoe in staat is. Hoewel de fiets een beetje zwaar aanvoelt op steile beklimmingen en pittige rollen, is de spannende rit die hij op de afdalingen levert de moeite waard. -Mike Cushionbury

SPOTLIGHT: Uitstekende technologie is aanwezig in de Kind of ABP Race en Full Floater-ophanging met magnesium EVO Link.
GEWICHT: 134 kg. (17,5)
MATEN: 15,5, 17,5 (geanalyseerd), 18,5, 19,5, 21,5 inch.