Interview Met Emilie Van Chanur Akita & Shikoku In Frankrijk

Emilie fokt al meer dan tien jaar Akita Inu- en Shikoku Ken-honden in Frankrijk en exporteert en importeert fantastische exemplaren. Ze is een verantwoordelijke en slimme aanpak voor haar fokbedrijf omdat ze voornamelijk fokt om deze exotische soorten te verbeteren, terwijl ze realistisch blijft over het inkomen dat ze nodig heeft om zo’n duur hondenfokkerijbedrijf te kunnen blijven runnen.

Stel Uzelf En Uw Fokkerijbedrijf Voor.

Mijn naam is Emilie, ik ben 37 jaar ouder en ik ben al 16 jaar een professionele hondenfokker in Frankrijk. Ik heb 2 Japanse rassen, Akita Inu en Shikoku Ken, maar ik had een Akita Inu sinds ik 16 jaar oud was: mijn allereerste Akita werd geboren in 1994.

Hoe Kun Je Betrokken Raken Bij De Veredelingssector?

Nou, als kind had ik een droom: ik wilde met dieren werken. In Frankrijk hebben we een topschool gespecialiseerd in het fokken van honden, zodat ik daar heb gestudeerd en mijn diploma heb gehaald om officieel hondenfokker te worden. Ik had mijn allereerste Akita toen ik 16 was, andere Akita’s kwamen bij mij in huis en nadat ik mijn studie had voltooid. Ik begon mijn kennel toen ik 20 jaar oud was.

Kun Je Fokken Beschouwen Als Een Hobby, Een Bedrijf Of Beide?

Ten eerste beschouw ik fokken als een hobby, maar dan moet ik het als een bedrijf benaderen vanwege de prijs die het betekent; Ik moet mijn honden voeren, voor ze zorgen, voor de kennel zorgen en in Frankrijk, aangezien ik ben ingeschreven als professionele fokker, moet ik een groot aantal belastingen betalen. Ik denk dat ik het geluk heb dat ik elke dag doe waar mijn grote passie me toe drijft.

Waarom Heb Je De Akitas Inu En Shikoku Gekozen Boven Andere Soorten?

Ik koos de Akita Inu-hond vanwege hun karakter en dit ras sluit zich aan bij twee uiterst belangrijke passies van mij: Japan en honden. Een paar jaar nadat ik mijn allereerste Akita kreeg, vond ik de andere Japanse rassen en werd ik meteen verliefd op de Shikoku Ken. Zes jaar geleden werkte ik samen met een Japanse fokker om mijn eerste Shikoku-hond uit Japan te importeren.

Met Hoeveel Honden Ben Je Begonnen En Hoe Heb Je Je Eerste Honden Gekozen?

Vroeger begon ik met 3 Akita-honden, 1 reu en twee teven. Ik heb ze gekozen vanwege hun bloedlijnen en karakter. Twintig jaar geleden was Akita een zeldzaam ras, dus deze optie was vrij belangrijk en doordacht. Ik heb nu 5 generaties van mijn allereerste Akita-paar; ze zijn gezond, mooi en met een uitstekend karakter! Ik heb geen spijt van mijn allereerste optie. Met betrekking tot dit Shikoku-ras begon ik een vrouwtje uit Japan te gebruiken en kocht later ook een mannetje in Japan omdat er nieuw bloed nodig was in Europa. Shikoku is een zeer zeldzaam ras, dus importeren was destijds de beste keuze.

Had U Veel Geld Nodig Om Uw Fokkerij Te Starten?

Ja! Vanwege de Franse wetten, de belastingen en sanitaire heffingen hebben we veel geld nodig voor uw kennel. De import van Shikoku-honden kan ook nogal duur zijn.

Wat Zijn De Belangrijkste Doelen Van Uw Fokstrategieën?

In feite concentreer ik me op het voortzetten van mijn werk binnen het Akita-ras en dat ik me ook concentreer op het creëren van het Shikoku-ras door met veel verschillende fokkers in verschillende landen samen te werken om dit ras te behouden en te verbeteren. Misschien zou ik over een paar jaar graag een gloednieuw ras in mijn kennel presenteren.

Hoeveel Nesten Per Jaar Heeft U Momenteel Gemiddeld?

Japanse rassen zijn primitieve rassen, dus het aantal nesten is zeer onregelmatig. Over het algemeen probeer ik 3 tot 4 nesten per jaar te krijgen, hoewel mijn doel 5 nesten per jaar is. Deze bedragen zijn verlaagd omdat ik tijd wil hebben om voor deze te zorgen en het socialiseren van ze erg belangrijk is in mijn kennel.

Hoe Vind Je De Meerderheid Van Je Klanten, Uit Welke Landen Komen Ze?

Mijn klanten vinden mijn kennel meestal op internet en via hondenshows. Voor het Akita-ras komen al mijn klanten uit Frankrijk. Voor het Shikoku-ras komt 80 procent van mijn klanten uit andere landen, voornamelijk uit Italië, Spanje, Zwitserland, Nederland, Oostenrijk en België.

Wat Zijn Uw Pogingen Om Een Goede Reputatie Op Te Bouwen?

Veel werk om een goede reputatie op te bouwen: eerlijkheidshalve is mijns inziens het allereerste punt! En qua ras is selectie op schoonheid en gezondheid een heel belangrijk punt, hoewel het socialiseren van de pups ook cruciaal is. Een extreem schone kennel met verse honden is een basis voor een fokbedrijf maar ook belangrijk voor je eigen status. Het winnen van hondenshows is voor veel mensen zeer waardevol, maar hondenshows zijn niet mijn laatste prioriteit, maar ik hou echt van hondenshows.

Hoe Kunt U Uw Honden En Uw Bedrijf Onderscheiden Van De Andere Fokkers?

Elke fokker is anders, met ander ethisch werk, een aantal van hen werkt zoals ik. Ik denk dat er in de hondenfokkerij fokken is voor geld en fokken voor passie. Ik beschouw mijn kennel als fokken voor passie, omdat ik geen puppy-molen ben, ik heb gewoon 3-4 nesten per jaar en mijn kennel kost me veel geld, ik verwerf niet veel geld. Op het gebied van fokselectie werk ik met verschillende andere fokkers in Frankrijk en andere landen met dezelfde integriteit, we ondersteunen iedereen die het helpt in mijn werk.

Doet U Dagelijks Of Wekelijks Iets Speciaals Om Uw Honden Extra Aandacht Te Geven?

Ik verzorg mijn honden dagelijks goed en met veel plezier, dit is precies waarom ik mijn honden terug in mijn eigen lieve huis. Elke week neem ik mijn honden mee voor wat nieuwe acties, hondenwandelingen, hondenclubs, gehoorzaamheid en behendigheid: het is belangrijk voor het socialiserende werk van mijn honden. Het leven in een kennel moet leuk zijn en honden in een kennel moeten ook genieten van het plezier!

Wat Is Hun Dieet, Heb Je Een Nieuwe Favoriet Of Maak Je Het Eten Zelf?

Hun dieet is industrieel voedsel gemaakt in Frankrijk met alleen natuurlijke ingrediënten. Ik geef de voorkeur aan dit soort voedsel omdat het het beste is voor de opslag en het behoud.

Bent U Momenteel Actief Op Online Communities En Message Boards?

Hoe Belangrijk Is Het Tegenwoordig Voor Een Fokker Om Aanwezig Te Zijn Op Het Internet?

Omdat een hondenkennel vergelijkbaar is met een bedrijf (of een bedrijf is), moeten we elke dag online zijn zoals onze volgers! Zichtbaar worden op het web is essentieel voor ons: er zijn zoveel fokkers in Frankrijk, in Europa en in de wereld, dus we hebben veel redenen om altijd te proberen meer online zichtbaarheid te krijgen.

Als Je Opnieuw Zou Moeten Beginnen Met Een Ander Ras, Welke Zou Dat Dan Zijn?

Om bij mijn enthousiasme te blijven: het wordt een Aziatische soort!

Wat Is De Meest Memorabele Verkoop En Klant Geweest?

Veel verkopen zijn memorabel, tonnen hiervan. Veel klanten werden mijn vrienden, een aantal van hen zijn nu mijn beste vrienden. Kijk hoe blij mijn klanten zijn met mijn puppy’s, dat geeft mij voldoening. 1 gedenkwaardige verkoop is die van een Akita-puppyvrouw die is verkocht aan een gezin met een kind dat kanker heeft. Vanwege kanker praat het kleine meisje niet, maar met de komst van de puppy begon het kleine meisje in de puppy te praten en het hielp haar mentaal tegen de kanker te vechten. Dit jonge meisje is momenteel veilig en volwassen. Wat een geweldige herinnering voor mij!

Kunt U Zich Uw Eerste Verkoop Herinneren?

Ja, mijn allereerste verkoop was een Akita-puppyman in 1997, Pompoko O Chanur, aan mijn allereerste klant die dicht bij mijn kennel woont, en dus zag ik deze puppy opgroeien, en dat ik deze hond zelfs in wedstrijden show. Hij was mijn allereerste Akita-hond met mijn achtervoegselkennelnaam die ik met uitstekende resultaten liet zien, ik was zeer tevreden. De eigenaar van Pompokos en ik werden heel goede vrienden.

Enig Advies Dat U Zou Geven Aan Beginners In Deze Branche?

Ja, slechts twee woorden: geduld en tijd. Beide zijn uiterst belangrijk om fantastisch werk te leveren in de hondenfokkerij. De tijd nemen om een goede kennel op te bouwen voor gelukkige, gezonde honden. Geduld hebben om de goede honden in de kennel te kopen en te presenteren en nesten gebruiken, een adequate ethiek hebben, voor de honden denken, wees eerlijk. De klanten zullen al deze factoren opmerken en al het geweldige werk zal de beste publiciteit worden.